Kjøpsinformasjon

Tusen takk for at du besøker vår nettbutikk! Vi i Oslo Flaggfabrikk AS ønsker å levere kvalitetsprodukter, og gi alle våre kunder en god kjøpsopplevelse. Vi tar derfor gjerne imot tilbakemeldinger fra deg!
Vi kan kontaktes på nettbutikken@flagg.no ved spørsmål.
Nettbutikken driftes fra vårt kontor i Moss, hvor vi også har vårt hovedlager av flaggprodukter.

Bestilling

Varer hos oss bestilles i nettbutikken www.flaggshop.no. Du finner varen(e) du ønsker., velger eventuelt detaljer og legger i handlekurven. I kassen kan du velge hvordan du ønsker å betale og forsendelsemåte. Du kan logge inn på mine sider om du ønsker å ha en profil her, eller velge å handle som gjest uten å logge deg inn.

Bestillingen din vil kunne ha forskjellig status underveis. Venter kommer opp når du har lagt inn ordren din. Får du status bekreftet, har vi behandlet ordren, men den er ikke sendt. Dette gjelder for eksempel bestillingsvarer, forhåndsbestilling eller varer som skal hentes selv og hvor vi må frakte varen til rett sted. Status fullført betyr at varen din er sendt, ev sendes dagen etter. Da er neste steg at du mottar melding fra Posten pr sms eller epost.

Nettbutikken deler varelager med butikken vår i Oslo sentrum. Vi oppdaterer lagerbeholdning på nett fortløpende, men en vare kan være utsolgt selvom den viser tilgjengelig på nett. Det er da forbehold om dette og at vi kan annullere ordre. I disse tilfeller tar vi kontakt med deg, og vi undersøker alltid først om varen kan leveres likevel.
VI forbeholder oss retten til å kansellere ordre der prisen vises feil på nett, enten grunnet tastefeil eller tekniske problemer, iht avtaleloven paragraf 32.

Vi sender kun innad i Norge, og ikke til Svalbard.

Betaling

Hos oss kan du betale med bankkort eller faktura. Dette gjelder både privat- og bedriftskunder. Det er Nets som leverer betalingsløsningen til oss, og faktura vil derfor komme per epost fra deres fakturaleverandør Riverty. Nets utfører en kredittsjekk ved kjøp med faktura. Husk å sjekke søppelpost-mappen om fakturaen har havnet der.

Ved bedriftskjøp kan ikke Riverty fakturere om organisasjonsnummeret er registrert på en annen adresse enn leveringsadressen, og du vil få en feilmelding ved betaling. Ta kontakt på nettbutikken@flagg.no om du opplever denne problemstillingen, så hjelper vi deg.
Vi kan ikke foreta endringer på fakturainformasjon etter at bestillingen er gjennomført. Vi kan heller ikke påføre fakturaen rekvisisjonsnumre o.l. da vi ikke står for betalingsløsningen på nettbutikken. Er du bedrift og må ha på slike numre, eller ha faktura tilsendt via EHF – send oss en e-post så tar vi bestillingen på kundesenteret.
Om du har gjort et kjøp via nettbutikken og i etterkant kommer til oss med ønske om EHF, rekvisisjonsnumre o.l. vil vi ta endringsgebyr 250,- ink mva + eventuellt prosentgebyr fra betalingsleverandør for dette.

Har du spørsmål vedr betalingen din, tar du kontakt direkte med Nets/Riverty iht epost mottatt fra de etter at din bestilling er gjennomført hos oss.

 

Frakt og sending

Vi har flere valgmuligheter for frakt. Sending til hentested, Sending på dør til bedrift (gjelder ikke til private adresser), Hente i butikk (Stortingsgaten 30, Oslo), og hente i Moss (kontor, Dillingtoppen 17). Vi sender kun innad i Norge, ikke til Svalbard.

Sending via Posten

Til hentested: Vi har en fast fraktkostnad på 99 kr ved bestilling i nettbutikken, og vi ekspederer ordre innen 1-2 arbeidsdager, mandag-fredag. Deretter opererer Posten med en leveringstid på 1-5 virkedager avhengig av hvor i landet pakken skal leveres. Ved spesialbestillinger/bestillinger av varer som ikke er lagerført, er leveringstid 2-3 uker. Sporingsinformasjon sendes av Posten/Bring til telefonnummeret som registreres ved kjøp. Ved registrering av fasttelefonnummer, kommer sporingsinformasjonen til e-post. Vi minner derfor om viktigheten av at du som kunde sjekker at e-post og mobilnummeret som legges inn er korrekt. Mindre pakker vil kunne leveres direkte i postkassen. Følg med på Postens sporing.

Pakker som ikke hentes innen Postens frister, returneres til oss og kjøpet oppheves. Det vil si at om du likevel ønsker varen(e) må du bestille på nytt. Pengene for varen(e) refunderes, pengene for frakten refunderes ikke, og vi belaster deg i tillegg et post/administrasjonsgebyr på 200,- for kostnader fra Posten. Ved ønske om å bruke angreretten, må pakken hentes ut først.

Bedriftspakke på dør: Vi har en fast fraktkostnad på 350,- ved bestilling i nettbutikken, og vi ekspederer ordre innen 1-2 arbeidsdager, mandag-fredag. Deretter er det Brings leveringstid som gjelder. Ved spesialbestillinger/bestillinger av varer som ikke er lagerført, er leveringstid 2-3 uker. Sporingsinformasjon sendes av Posten/Bring til telefonnummeret som registreres ved kjøp. Ved registrering av fasttelefonnummer, kommer sporingsinformasjonen til e-post. Vi minner derfor om viktigheten av at du som kunde sjekker at e-post og mobilnummeret som legges inn er korrekt.

Om pakken ikke mottas av noen på stedet og blir sendt i retur fra oss, vil vi refundere for varen. Det belastes ekstrakostnaden Bring fakturere oss for dette + frakten.

Hent i butikk

Hos oss kan du velge å hente bestillingen din fraktfritt i butikken vår i Oslo (Stortingsgaten 30). Varen(e) bestilles og betales som vanlig i nettbutikken, ordren ekspederes innen 1-2 arbeidsdager mandag-fredag, og du vil få en e-post/telefon når bestillingen er klar til og hentes. Ordrebekreftelsen som sendes automatisk når vi har behandlet ordren din er IKKE hentemeldingen, kun en bekreftelse på at bestillingen er mottatt/behandlet i våre systemer. Vent derfor med å hente til hentemelding er mottatt pr e-post eller telefon. Vi ønsker at alle henter ordren innen 14 dager fra mottatt hentemelding.

Vi frakter varer fra vårt lager til butikkene èn gang pr uke, så ved bestilling av en vare som ikke er på lager i valgte butikk, vil leveringstiden være fra 1-5 arbeidsdager. Spesialbestillinger (eks. navnevimpel) og ikke lagerførte varer har en leveringstid på 2-3 uker. Ta kontakt på nettbutikken@flagg.no ved spørsmål om leveringstid o.l. Bekledning på nettbutikken befinner seg i Oslo, og det vil derfor kunne tilkomme leveringstid på dette ved henting i Fredrikstad.

Kjerneåpningstider i butikkene: 10-17 (10-15) Åpningstiden vil avvike ved røde dager, ferie og sesong.

Hent i Moss

Bestillingen kan hentes fraktfritt på vår administrasjon i Moss. (Dillingtoppen 17) Varen(e) bestilles og betales som vanlig i nettbutikken, ordren ekspederes innen 1-2 arbeidsdager mandag-fredag, og du vil få en e-post når bestillingen er klar til og hentes. Ordrebekreftelsen som sendes automatisk når vi har behandlet ordren din er IKKE hentemeldingen, kun en bekreftelse på at bestillingen er mottatt i våre systemer. Vent derfor med å hente til hentemelding er mottatt pr e-post eller telefon. Vi ønsker at alle henter ordren innen 14 dager fra mottatt hentemelding. Spesialbestillinger/ikke lagerførte varer har en leveringstid på 2-3 uker.

Ved bestilling av bekledning (og generelt varer som ikke er flaggprodukter) som skal hentes i Moss, vil det tilkomme ekstra leveringstid, da dette må fraktes fra butikk til administrasjon. (1-5 arbeidsdager)

Åpningstider: 09-15 mandag-fredag. Åpningstiden vil avvike ved røde dager o.l.

Flaggstenger

Flaggstenger sendes via bil/trailer eller kan hentes fraktfritt på vårt lager i Moss. Ta kontakt med oss for forespørsel, så undersøker vi frakt og sender et tilbud. Levering avhenger av adkomst på stede. Ved bestilling av stenger som må sendes med semitrailer, må transportør vurdere adressen om adkomst/snu er mulig.

 

Angrerett

Ved kjøp på nett har du alltid 14 dagers angrerett, dette regnes fra du har mottatt bestillingen din. Ønsker du å benytte deg av angreretten, fyller du ut skjemaet som ligger vedlagt pakken, og legger dette ved returen. Du kan også sende oss en epost på nettbutikken@flagg.no hvor du informerer om at du ønsker å benytte angreretten og vil returnere varen(e). Varen(e) pakkes pent sammen og sendes per post til Oslo Flaggfabrikk AS, Dillingtoppen 17 1570 Dilling innen 14 dager fra angreretten ble påberopt. Du er selv ansvarlig for fraktkostnaden ved retur. Varen(e) som returneres må være ubrukte, i original forpakning og må pakkes forsvarlig. Alt av etiketter og lapper må henge på. Angrerett gjelder ikke:

• Ved spesialbestillinger (Som for eksempel navnevimpler)

• Hvis prislapp/tag er fjernet fra varen.

• Hvis varen er åpnet/brukt/håndtert slik at den ikke kan betraktes som ny/ubrukt.

Varen(e) kan også leveres tilbake i vår butikk i Oslo og Fredrikstad. Ta da med følgeseddel og angrerettskjema, og opplys de ansatte om at varen er kjøpt på nett. Det vil ikke skje noen refusjon i butikk, men pengene tilbakebetales på samme måte som ved en retur per post.

Dersom du går fra avtalen, betaler vi tilbake alle betalinger vi har mottatt fra deg (gjelder ikke returkostnad) Refusjonen skjer så fort vi har mottatt og behandlet returen din og kontrollert at den er i lik stand som vi sendte den. Pengene tilbakebetales via samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, og det vil ta 3-5 virkedager fra pengene er refundert til de synes på konto.

Du vil ikke bli belastet noe gebyr for å benytte angreretten.

Pakker som ikke hentes innen Postnes frister, returneres til oss og kjøpet oppheves. Det vil si at om du likevel ønsker varen(e) må du bestille på nytt. Pengene for varen(e) refunderes, pengene for frakten refunderes ikke, og vi belaster deg i tillegg et post/administrasjonsgebyr på 200,-. Ved ønske om å bruke angreretten, må pakken hentes ut først.

Retur

Du må selv stå for alle kostnader knyttet til retur/bytte. Er varen defekt eller vi har levert feil vare, må du ta kontakt på nettbutikken@flagg.no omgående, hvor du beskriver feilen/mangelen og legger ved bilde. Vi dekker fraktkostnaden ved defekte varer/feil ved forsendelser som skyldes oss.
Vi kan sende deg ferdig utfylt returetikett pr epost om ønskelig (pakken må da leveres inn på Posten) Ved benyttelse av denne returetiketten belastes du 199,- Denne summen trekkes da fra den eventuelle refunderingen.
Ellers velger du egen transportleverandør/måte. Til info: ved retur sendt som brev kan ikke pakken spores. Denne måten velges da på kundes risiko om varen ikke kommer frem.

Om varen ikke var som forventet og du ønsker å bytte størrelse/farge/annen vare, bestiller du ny vare på www.flaggshop.no og returnere varen du ikke ønsker. Pengene for den returnerte varen refunderes så fort vi har mottatt varen iht lov om angrerett. Du kan ta kontakt med oss på e-post nettbutikken@flagg.no ved spørsmål rundt dette, eventuelt bytte i butikken vår.
Ønsker du få tilbake pengene, må du benytte deg av angreretten (14 dagers frist). Varer kan byttes i annen vare innen 14 dager fra pakken er mottatt.

Pakker som ikke hentes innen Postens frister, returneres til oss og kjøpet oppheves. Det vil si at om du likevel ønsker varen(e) må du bestille på nytt. Pengene for varen(e) refunderes, pengene for frakten refunderes ikke, og vi belaster deg i tillegg et post/administrasjonsgebyr på 200,-. Ved ønske om å bruke angreretten, må pakken hentes ut først.

Varer som byttes må være ubrukte, og vi bytter ikke spesialbestillinger (Navnevimpler o.l.)

 

Alle priser i nettbutikken er inkludert mva.
Ved spørsmål om produkt/levering/leveringstid, ta kontakt på nettbutikken@flagg.no
Vi tar forbehold om trykkfeil, og utsolgte varer. Kan vi ikke levere varen(e) du bestilte, tar vi kontakt med deg så fort som mulig.